مبل بنفش با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

در دنیای مد و دکوراسیون امروزی، بنفش رنگی است که به راحتی میتونه فضای جذاب و فوق لاکچری‌ای به خونه بده. پس اگه دوست داریم که اتاق نشیمن خاصی داشته باشیم، مبل بنفش رو انتخاب کنیم. چرا که با این رنگ، مبل به نقطه کانونی فضای خونه تبدیل میشه.

در این مطلب درباره خاصیت رنگ بنفش و این که چه رنگ‌هایی با مبل بنفش ست می‌شوند

تاریخچه‌ی رنگ بنفش

رنگ بنفش یکی از رنگ‌های شناخته شده‌ و قدیمی است. در گذشته برای ساخت این رنگ، لازم بود تا چربی بدن حیوانات با آب ترکیب بشه. رنگ بنفش موجود در انواع گیاهان مثل تمشک سیاه، به عنوان ذغال برای نقاشی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بنفش از ترکیب دو رنگ اصلی آبی و قرمز به دست میاد و در دسته رنگ‌های سرد و معتدل قرار می‌گیره. جدای از این به عنوان اولین رنگ ثانویه است که توسط انسان ساخته شده. مکمل رنگ بنفش، طلایی است که جلوه‌ی فوق جذاب و خاصی داره.

 

طیف رنگ بنفش

رنگ بنفش طیف‌های مختلفی داره که بد نیست باهاشون آشنا بشیم. نیلی کمرنگ، بادمجانی روشن، یاسی، ارکیده، آبی فولادی، مخملی، آبی دودی، سرخابی روشن، ارغوانی، ارکیده سیر، آبی بنفش سیر و بنفش کدر از طیف رنگ‌های بنفش هستند.

 

 انواع مدل‌های مبل بنفش

انتخاب مبلمان بنفش به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون ما بستگی داره. اگه به دنبال فضایی مجلل و باشکوه هستیم، مبل‌های کلاسیک در رنگ بنفش گزینه مناسبی برای ما هستند. در غیر این صورت اگه مورد پسند ما فضایی خنثی و مدرن است، مبلمان راحتی برای ما گزینه‌ای ایده‌آل می‌باشد. همچنین برای ایجاد فضایی خلاقانه و غیرمعمول، کاناپه‌های استیل به ما کمک خواهند کرد.

 

کاناپه‌های راحتی در رنگ بنفش

کاناپه‌های راحتی یکی از انواع متداول در رنگ بنفش است. مبل راحتی با پارچه بنفش برای ایجاد فضایی آرامش بخش و دنج در اتاق نشیمن گزینه مناسبی است. پارچه های پرکاربرد برای مبل مدرن بنفش شامل مخمل، جیر، و کتان هستند. این پارچه ها نرم و راحت بوده و به مبل راحتی ظاهری مجلل و شیک می‌بخشند. انواع مدل‌های راحتی در طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌ ها دیده می‌شود.

mweb_mobl
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *